Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.10.2010 07:54 - Вълкът КОРЛЕОНЕ
Автор: cornflower Категория: Изкуство   
Прочетен: 4397 Коментари: 14 Гласове:
17

Последна промяна: 06.10.2010 18:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Дебнехме се. Този стреляше, а на мен никак не ми се искаше да свършвам като Алеко. Гледахме се в упор и взаимна готовност за нападение...

Виждах пипалата на октопода, с които душЕше стадата поголовно.
И мен.
Дойде ред аз да го изръбя, след като коронните му номера не свършваха. Искаше всичко, горкият Корлеоне! Не се досещаше, че над парите и властта друг властваше. При това няколко пъти получаваше предупреждение свише.
Не му достигаше сивото вещество да го осъзнае, богохулникът...

Бе, криза!
Отворих една врата и видях моите персонажи – червени избирателки с метли, екпонирани на едно канапе, чоплят семки.
Во веки веков обгрижени от държавата, чакайки пенсиониране, доволно запотени от високата температура в стаята, приличаща на сауна. Почувствах нужда от противогазова маска, заради зловонията на пот и чесън, които излъчваха „държавните служителки”, изтърбушили служебното канапе с килограмите си...

И ето го, Корлеоне: мъдри се като паметник, с ореол на тоталитарно величие – трагично о(т)живяла карикатура! Гарги плаши, неграмотия създава и експлоатира, риба в мътното лови бай Ганьо! Жив е, единодушно преизбиран, само с моя глас  „против”! Държи се така, сякаш не съществувам, но страхът му е в очите. Изчаквам достатъчно време и когато чашата прелее, един глас в мен извиква: Баста!!!
Но гласът ми е в пустиня...

Следва елиминиране на моя милост по мафиотските правила. Подмолничко, скритичко, с ръкавички, в разрез с моите публични изблици. Аз лудата, нали, колко немислимо е да се противопоставям на величието, което според шефското правило, задължително трябва да ме напъха в леглото си...

Тъй, тъй ми разказваха играта свинете. А моята мисия бе да ги извадя до един от мръсния лабиринт на светло и заставя да отговарят за делата си...
Не беше лесно: Изблъскваха ме с лакти отвсякъде. Криеха ме. Пускаха ми кучета – една луда препречваше гола пътя ми, в опит да ме засенчи (!)...Не разговаряха с мен, за да не гневят високопоставени. Внимаваха да не се внедря някъде...(То пък взе, че се случи веднъж - майтап, беше автогол на шефа!) Споко де, става въпрос за защита на стадните права, не за друго! И пак салтанати доземИ пред делящия баницата, а за мен оставаше привилегията да свърша работата.
Пък плагиатство да видиш след моите пътеки...

Наблюдавах отвисоко събитията и виждах как стадният инстинкт удължаваше всеобщата агония: алчност, страх и байганьовска хитрост – друг да изгори!  Такава бе философията на хищническия свят. Докато един ден всички станахме излишни. Вкупом...

На мушка е арендаторът. Отказа да ми се издължи, щото се разбунтувах срещу крепостното селячество. С феодална крачка, капитализъм хукнал да прави хубостникът! От държавната службица, в частен бизнес се кипреше, в сива икономика се подвизаваше.
А капиталът му, първоначалният, сещате се – от твоите и моите дялове. С присъщата кръвожадна арогантност за вълчите времена - тъпчеше, властваше и тъпчеше, а с моите пари успя да тушира всеобщото негодувание...

Само с подкупи си отвоюваха хомота жалките роби, чийто хляб бе отдавна отнет, за да бъдат натъпкани със зрелища до повръщане.
В отъждествената със сЛободия демокрация, където богатите озверяваха от излишъци, а бедните – от недоимък, извращението се бе превърнало в политика, а политиката се идентифицираше с извращение...

Корлеоне, Корлеоне, каква полза ако придобиеш всичкото богатство на този свят, ако погубиш душата си!?
Само куршумът ти е заслужен!!!

В полето на духа бяха най-изкусните му траектории. За душите се бореше. Напомпваше мускули и с юмруци изблъскваше съдържанието, отваряйки място на фалшив заместител. Тиражираше сурогати, унищожавайки истинските стойности, за да действат безпрепятствено схемите му за източване на пари.
Набеден поет ставаше, важни интервюта даваше, за единствената златна струна на обеднялата душа. На която сам свиреше...
Срещу несправедливостта лозунги издигаше, автор на най-големите беше...
За да осъществи заветната си цел - да превземе и Храмът. Където не за молитва коленичи, насочвайки оръжие...
Предаде вярата си и я продаде...

Тъй не спираха да ме гонят... Но нали нищо не се губи в природата, избивах с още по-голяма сила, откъдето не ме очакваха - трън в очите, кост в гърлото...
Е, плащах си за което...Само да се покажех, мафията се задействаше. Чупеха се стъкла, изключваха се аларми, че и картини са изчезвали. Хайде безредие, давай полиция, тая к`во иска, култура ли? - Окървавени стълбища! То управлението на Културата - срещу Културата! Един цербер в червена мантия вардеше входа, да не проникне случайно някой културен. Творците наритани, гладни, ама ще й дойде реда на оная приказка за царството, дето изтребвало мъдреците си... А като прибавиш и българската поговорка за казАна, картинката става наистина адска! Такава червена тирада ми тегли днес една кака, че ме сбърка. Още двадесет години му трябва на тоя народ да излезе от пустинята! После заглавията виновни: „Червени бабички щурмуват Бузлуджа”, успоредено с „Я кажи ми, облаче ле бяло”.

Следва смяна на действието: Започва масово ухажване на моя милост - усмивки, ръкостискане, като за кино - наближават кметските избори.
Куцо и сакато се кандидатира и ако вот не спечели, пари печели от държавното финансиране.
За да се пръкне ново заглавие: „Политиката като мръсен бизнес”, с подзаглавия: „Неосталинистка възкръсна с претенции за власт” и  „Кандидат-кмет разчита единствено на семейния вот”.

Но този път, този път Космическият разум щеше да каже „баста!” на вълчите мераци за власт  и никаква теория за свръхчовека нямаше да помогне.


...........................................

В лето две и десето, писа рука Захова, Люба




Гласувай:
18



1. bapha - колко лесно се казва "с чиста съвест"...
06.10.2010 08:58
и колко трудно се постига...
с такава да си, винаги... дори и да не "успяваш" по чуждите критерии...
Но все пак, от мен: Успех!
цитирай
2. cornflower - bapha
06.10.2010 09:16
Мдаа...то като сме хванали перото, портретуваме преди всичко себе си...
Не е лесно да се постигне чистата съвест, но с нея се живее по-лесно.
Благодаря ти!
цитирай
3. cvetnica - Мила Люба!
06.10.2010 12:10
На места тази история ми прозвуча зловещо, извини ме за определението.
Чудя се, дали навсякъде в България е така?!
Мили Боже, никак не ми се иска да повярвам, че толкова низост, наглост, безочие, вулгарност се вписват в ежедневието ни, на фона на тази красива държавица!
Толкова гняв има в думите ти...и все пак ще ти кажа, че има кой да въздаде заслуженото възмездие и в онзи миг, всички пред портите Му сме равни.
Едва ли ще те утеши това, което сама знаеш, но те прегръщам с обич!
Желая ти успех, Люба!
цитирай
4. cornflower - cvetnica
06.10.2010 12:47
Вече не се гневя, защото не мога да оправя сама света. По-скоро е дълбок сарказъм.

Това е общата картина българска. Пълно беззаконие и безредие, тотална самодейност, криворазбрана демокрация - тема, която е втръснала на всички ни...
Благодаря ти, Лили!
цитирай
5. martiniki - ...труден път е правилният, не е прав, гладък, просто правилен...
06.10.2010 14:25
небето ще ти помага! :)
цитирай
6. cornflower - martiniki
06.10.2010 14:29
Небето ще ми помогне, ако помогне на България.
Благодаря ти, Дора!
цитирай
7. panazea - Мила ,Люба ,
06.10.2010 15:51
разплака ме !
Успех във всяко твое начинание!
Боже , помози!
цитирай
8. cornflower - panazea
06.10.2010 16:25
Посветено на вота на недоверие към Правителството днес, който поиска моят лирически - майтап, Уйли!
цитирай
9. kosara2008 - мъка!
07.10.2010 11:02
и по бялото облаче се е разпълзяла,де гиди маскари с мъскари...мерзавци дебилски слуги!!!ех,

!!!"мой Боже, правий Боже, не Ти, комуто се кланят калугери и попове и комуто свещи палят"православните" скотове, а ти Боже...в мен, в сърцето и в душата..."

болка,

сарказмът е силно оръжие и е като мачете в джунглата...............

мило си ми, ТИ.

цитирай
10. cornflower - kosara2008 - борба!
07.10.2010 11:23
"да каже нявга народа,
умря сиромахът за правда,
за правда и за свобода!"

цун-гуш
цитирай
11. veninski - Да, така е у нас, Люба. За съжаление. ...
08.10.2010 06:44
Да, така е у нас, Люба. За съжаление... Хубав ден!
цитирай
12. cornflower - veninski
08.10.2010 08:18
Това е проблем на всички. Национален проблем.
Благодаря ти, Венински!
цитирай
13. haralanov - Хм...
18.10.2010 20:41
Работата е далече по-сериозна...
цитирай
14. cornflower - haralanov
18.10.2010 21:50
прав си...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cornflower
Категория: Изкуство
Прочетен: 1399698
Постинги: 158
Коментари: 2101
Гласове: 19757
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930